Виховання – велика справа: вона вирішує долю людини


« Я і колектив»

 

Департамент освіти і науки

 

 

Відкрита виховна година

з елементами тренінгу.

Тема: «Я і колектив».

 

 

 

Виховну годину

підготувала і провела

майстер в/н Федорівського ЦПО

Нечет С.П.

 

 

м.Гуляйполе 2020

 

Тема: « Я і колектив»

Мета : Розширювати знання дітей про шляхи формування міцного колективу. Учити висловлювати свої думки, знаходити способивирішення проблемних ситуацій

Розвивати вміння оцінювати свої вчинки, визначити свою роль у колективі, налагоджувати дружні стосунки, створювати добрий, сприятливий мікроклімат у колективі.

Виховувати людяність, доброту, порядність, взаєморозуміння, любов та повагу до старших;

Обладнання: ноутбук, журнальний столик, плакати, надувні кульки, фото з інструкцією, одноразові склянки, яблука.

Обладнання: ноутбук, журнальний столик, плакати, надувні кульки, фото з інструкцією, одноразові склянки, яблука.

ХІД

І. Організація групи.

ІІ. Постановка теми і мети  виховної години.

Мотивація діяльності учнів.

1.Гра « Збери розсипані слова.»  ( Тема виховної години )

- Із розсипаних  складів  збери слова , а із слів  скласти  речення.  Складемо  речення – взнаємо  тему уроку. (Я і колектив.)

-Що означає слово колектив? (за потребою звертаємось до «довідкового бюро»)

Довідка. Колектив – група людей об’єднаних спільною діяльністю, інтересами.

1) які стосунки  панують у дружному колективі? А в нашому  колективі?

2) чи вмієте ви  налагоджувати товариські  стосунки?

2.Вправа «Очікування»

Що ви очікуєте від  цього заняття?

3. Мозковий штурм

- Пропоную продовжити речення «Колектив починається з мене, бо я…»

- Кожен з вас –  унікальний та неповторний. Але ви на світі не одні. Вас оточують люди, з якими ви спілкуєтеся, відпочиваєте, навчаєтеся. Ви повинні дбайливо, з любов’ю та повагою ставитися до себе й оточення, приймати себе й інших такими, як є, тобто ставитись до себе й інших толерантно. Наскільки це отримується у кожного з нас ви сьогодні побачите.

4.Вправа «Колектив, у якому панує сприятлива психологічна атмосфера»

Учасники об’єднуються у 2 групи   - Пропоную вам зобразити будь-яким чином модель колективу, в якому б панував позитивний психологічний клімат

- Хто був генератором  ідей?

- Хто виконавцем?

- Що найцінніше у вашому проекті?

Після обговорення учасникам пропоную зруйнувати свої моделі. Після того, як моделі було зруйновано, групам пропоную відтворити їх.

- Чи мають наші моделі зараз такий самий вигляд, як спочатку?

 - Що легше зробити: відновити позитивний клімат у колективі чи запобігти його погіршенню?

Сьогодні ми спробуємо дізнатись, як треба поводитись кожному з нас, щоб клімат колективу ставав з кожним днем кращим.

4.Вправа «Два яблука»

Демонструю учням два однакові яблука.

Беру  одне з яблук і, звертаючись до нього, говорю «Ти мені не подобаєшся! Ти погане яблуко!» (кидаю на підлогу). Потім даю  яблуко комусь  з учнів і говорю  «Знайди в ньому щось, що тобі не подобається і скажи про це і кинь на землю) Яблуко передають усім учням.

Діти легко знаходять в яблуці якісь недоліки: «Мені не подобається твій хвостик! У тебе не гарна шкірка! Так, в тебе одні черви!» Коли фрукт повертається до мене , я ще раз запитую  про те, чи бачать діти якусь різницю між цим яблуком і іншим, яке весь цей час лежало на столі.

Далі  розрізаю обидва яблука. Те, яке лежало на столі, було білосніжним всередині, воно всім дуже сподобалося. Діти погодилися, що з задоволенням з’їли б його. А ось друге виявилося всередині коричневим, покритим «синцями», які ми йому і поставили. Його ніхто не захотів їсти.

Я: «Діти, але це ж ми його зробили таким! Це наша вина!». 

Точно так само відбувається і з людьми, коли ми їх ображаємо або насміхаємось. Зовні на них це практично не позначається, але ми наносимо їм величезну кількість внутрішніх ран!

Обговорення:

  • Чи доводилось вам бути свідком глузувань над іншими дітьми?
  • Як ви думаєте, які почуття переповнюють людину над якою постійно насміхаються, вказують на недоліки?
  • Чи хотіли б ви бути на місці такої людини?
  • Чого навчила вас ця вправа? Яке правило можна скласти? Стався до людей так, як би ти хотів щоб ставились до тебе.  Намагайся зрозуміти і підтримати кожного члена колективу.

«Уміння миритися з недосконалістю інших є ознакою справжньої гідності» (Г.Вінклер)

Діти, усе в житті починається з малого. І зло також. Ті, що висаджували в повітря храми, винищували людей у катівнях і таборах смерті, морили голодом, палили в концтаборах, вбивці – усі вони колись були дітьми, вони не народилися злочинцями. Зло, оселившись в їхніх душах, поступово розросталося, пустило коріння, повністю заполонило, витіснило все людське. Коли я читаю у пресі або спостерігаю по телевізору, як діти чи підлітки,юнаки, іноді й дівчата б’ються між собою і яку проявляють при цьому жорстокість, мені стає страшно. І страшно не лише за жертву їхньої розправи, а й за них. Адже в них уже проявляється не лише бажання перемогти суперника, а й завдати болю покалічити. Більше всього бійтеся, щоб у вашому серці не вселилося зло. Для цього в першу чергу потрібно поважати і відчувати людей, які знаходяться поряд з вами.

5«Ситуація з життя»

Послухайте уважно ситуацію з життя.

<< < 1 2 3 > >>