Департамент освіти і науки
Відкрита виховна година
з елементами тренінгу.
Тема: «Я і колектив».
Виховну годину
підготувала і провела
майстер в/н Федорівського ЦПО
Нечет С.П.
м.Гуляйполе 2020
Тема: « Я і колектив»
Мета : Розширювати знання дітей про шляхи формування міцного колективу. Учити висловлювати свої думки, знаходити способивирішення проблемних ситуацій
Розвивати вміння оцінювати свої вчинки, визначити свою роль у колективі, налагоджувати дружні стосунки, створювати добрий, сприятливий мікроклімат у колективі.
Виховувати людяність, доброту, порядність, взаєморозуміння, любов та повагу до старших;
Обладнання: ноутбук, журнальний столик, плакати, надувні кульки, фото з інструкцією, одноразові склянки, яблука.
Обладнання: ноутбук, журнальний столик, плакати, надувні кульки, фото з інструкцією, одноразові склянки, яблука.
ХІД
І. Організація групи.
ІІ. Постановка теми і мети виховної години.
Мотивація діяльності учнів.
1.Гра « Збери розсипані слова.» ( Тема виховної години )
- Із розсипаних складів збери слова , а із слів скласти речення. Складемо речення – взнаємо тему уроку. (Я і колектив.)
-Що означає слово колектив? (за потребою звертаємось до «довідкового бюро»)
Довідка. Колектив – група людей об’єднаних спільною діяльністю, інтересами.
1) які стосунки панують у дружному колективі? А в нашому колективі?
2) чи вмієте ви налагоджувати товариські стосунки?
2.Вправа «Очікування»
Що ви очікуєте від цього заняття?
3. Мозковий штурм
- Пропоную продовжити речення «Колектив починається з мене, бо я…»
- Кожен з вас – унікальний та неповторний. Але ви на світі не одні. Вас оточують люди, з якими ви спілкуєтеся, відпочиваєте, навчаєтеся. Ви повинні дбайливо, з любов’ю та повагою ставитися до себе й оточення, приймати себе й інших такими, як є, тобто ставитись до себе й інших толерантно. Наскільки це отримується у кожного з нас ви сьогодні побачите.
4.Вправа «Колектив, у якому панує сприятлива психологічна атмосфера»
Учасники об’єднуються у 2 групи - Пропоную вам зобразити будь-яким чином модель колективу, в якому б панував позитивний психологічний клімат
- Хто був генератором ідей?
- Хто виконавцем?
- Що найцінніше у вашому проекті?
Після обговорення учасникам пропоную зруйнувати свої моделі. Після того, як моделі було зруйновано, групам пропоную відтворити їх.
- Чи мають наші моделі зараз такий самий вигляд, як спочатку?
- Що легше зробити: відновити позитивний клімат у колективі чи запобігти його погіршенню?
Сьогодні ми спробуємо дізнатись, як треба поводитись кожному з нас, щоб клімат колективу ставав з кожним днем кращим.
4.Вправа «Два яблука»
Демонструю учням два однакові яблука.
Беру одне з яблук і, звертаючись до нього, говорю «Ти мені не подобаєшся! Ти погане яблуко!» (кидаю на підлогу). Потім даю яблуко комусь з учнів і говорю «Знайди в ньому щось, що тобі не подобається і скажи про це і кинь на землю) Яблуко передають усім учням.
Діти легко знаходять в яблуці якісь недоліки: «Мені не подобається твій хвостик! У тебе не гарна шкірка! Так, в тебе одні черви!» Коли фрукт повертається до мене , я ще раз запитую про те, чи бачать діти якусь різницю між цим яблуком і іншим, яке весь цей час лежало на столі.
Далі розрізаю обидва яблука. Те, яке лежало на столі, було білосніжним всередині, воно всім дуже сподобалося. Діти погодилися, що з задоволенням з’їли б його. А ось друге виявилося всередині коричневим, покритим «синцями», які ми йому і поставили. Його ніхто не захотів їсти.
Я: «Діти, але це ж ми його зробили таким! Це наша вина!».
Точно так само відбувається і з людьми, коли ми їх ображаємо або насміхаємось. Зовні на них це практично не позначається, але ми наносимо їм величезну кількість внутрішніх ран!
Обговорення:
«Уміння миритися з недосконалістю інших є ознакою справжньої гідності» (Г.Вінклер)
Діти, усе в житті починається з малого. І зло також. Ті, що висаджували в повітря храми, винищували людей у катівнях і таборах смерті, морили голодом, палили в концтаборах, вбивці – усі вони колись були дітьми, вони не народилися злочинцями. Зло, оселившись в їхніх душах, поступово розросталося, пустило коріння, повністю заполонило, витіснило все людське. Коли я читаю у пресі або спостерігаю по телевізору, як діти чи підлітки,юнаки, іноді й дівчата б’ються між собою і яку проявляють при цьому жорстокість, мені стає страшно. І страшно не лише за жертву їхньої розправи, а й за них. Адже в них уже проявляється не лише бажання перемогти суперника, а й завдати болю покалічити. Більше всього бійтеся, щоб у вашому серці не вселилося зло. Для цього в першу чергу потрібно поважати і відчувати людей, які знаходяться поряд з вами.
5«Ситуація з життя»
Послухайте уважно ситуацію з життя.