«Прості форми нарізування овочів»

Вчимося смачно готувати та випікати


Відкритий урок

На тему:

«Механічна кулінарна обробка овочів.

Прості форми нарізки овочів та їх кулінарне використання»

 

 

 

Майстер в\н

Нечет С.П.

 

Федорівський центр професійної освіти

м. Гуляйполе 2020

 

План уроку

 

Група: № 6             курс: I                  дата : 4  грудня 2020р.

Професія: «Кухар; Кондитер»

Тема програми: Механічна кулінарна обробка овочів,грибів.

Тема уроку: Прості форми нарізки овочів та їх кулінарне     використання.

Мета уроку:

а) навчальна- навчити учнів механічної кулінарної обробки капустяних овочів та простої форми нарізки;

б) розвиваюча – розвинути у учнів естетичний смак,вміння та навички самовдосконалення в обраній професії;

в)  виховна –виховати у учнів повагу до праці,до обраної професії та праці, дисціпліни, сумлінності, ініціативи, відповідальності за раціональне використання сировини, бережне ставлення до витрачення електроенергії, води.

Очікуванний результат: учні повинні навчитися обробляти  овочі та нарізати їх простими формами.

Тип уроку: урок вдосконалення первиних вмінь і формування  навиків виконих операцій і видів робіт.

Вид уроку:  виконання індивідуальних робіт та аналіз виробничих ситуацій.

Методи: поєднання словесних методів,практичних, репродуктивних та проблемно-розвиваючих.

Дидактичне  забезпечення : інструкційні схеми, наочні посібники, ілюстрації ,натуральні зразки, презнтація в PowerPoint

Матеріально-технічне забезпечення

-прилади і обладнання : циферблатні ваги, виробничі столи, мийні ванни, витяжки.

- інвентар: ножі кухарської трійки,економ ніж, посуд різної ємкості для чищених та нарізаних овочів, розробні дошки «ОС».

-сировина :  овочі.

Місце проведення: лабораторія кухарів            

Час 8.00 -14.00

Міжпредметні зв’язки: «Технологія приготування їжі з основами товарознавства», «Охорона праці», «Організація виробництва та обслуговування», « Основи санітарії та гігієни».

Список основної та додаткової літератури:

  1. В.С.Доцяк «Українська кухня»: Київ «Ігнатекст- Україна «2014р.
  2. Олійник О.М. Основи фізіології ,санітарії, гігієни харчування Львів:

Оріяна –Нова ,1998-124 с.

  1. Васильчик М.В, Виконурова В.Є. Основи охорони праці:- К. «Просвіта «,1997р.
  2. Старовойт Л.Я, Косовенко М.С.,Смирнова Ж.М. Кулінарія : Підручник :- К.:Вища шк..,1992.-270с.

Хід уроку

  1. .Організаційна частина . 5 хв.

- перевірка наявності учнів;

- перевірка готовності учнів до уроку;

         II. Вступний інструктаж (~40хв):

       1.Актуалізація знань:

  • повідомлення теми програми і уроку;
  • цільова установка проведення уроку;
  • перевірка опорних знань учнів, необхідних їм для подальшої роботи на уроці;
  • аналіз і доповнення відповідей учнів, підведення підсумків.         

      2.Викладання нового матеріалу:

  • повідомлення нової навчальної інформації;
  • показ нових прийомів трудової діяльності;
  • пояснення характеру і послідовності роботи учнів на уроці;
  • повідомлення про передовий досвід за темою уроку;
  • опитування учнів і пробне виконання ними нових прийомів, показаних майстром;
  • відповідь майстра на запитання учнів;

                Підведення підсумків вступного інструктажу

       3.«Гра овочевий бум»

Відкритий мікрофон

Учні передають мікрофон та задають один одному питання.

1. В якому цеху проводять первинну обробку овочів і  в якому нарізку?

Овочі обробляють у заготівельному цеху на окремій ділянці,а нарізають в овочевому цеху.

2.Згадайте ,які  овочі відносяться до корнеплодів?

(морква,буряк,редька,ріпа,редиска,хрін)

3.Розкажіть технологічну схему обробки корнеплодів?

(позбавлення від тари, сортування, миття, чищення дочищення,промивання,нарізування)

4 Яке повинне бути маркування в овочевому цеху для овочів сирих ?

( ОС)

5.Які овочі відносять до бульбоплодів?

(до бульбоплодів відносять картоплю, топінамбур і батат)

6.Які форми нарізки овочів ви знаєте?

(прості та складні).

7.Розкажіть прості форми нарізки?

(соломка,кубики,брусочки,кружальця,скибочки.)

8.Як ви гадаєте ,які форми нарізки відносятся до складних?

(часнички,бочечки,грушки,стружка,спіраль,кульки)

9.Яких розмірів бувають кубики?

(дрібний ,середній та великий).

10.Де використовують середній кубик ?

(середній кубик 1х 1,5 см. Використовують для тушкування, приготування блюда "картопля в молоці")

<< < 1 2 3 > >>